• Szabó Monika

Életmódváltás - gyulladáscsökkentés

A legtöbb krónikusan fennálló tünet – mint a reflux, székrekedés, bőrproblémák, hajhullás, fejfájás, elhízás, krónikus fáradtság, stb. – néhány egyszerű életmódbeli változtatással könnyedén elkerülhető lenne!

A krónikus panaszok hátterében több tényező is állhat, és az igazán nagy probléma abból adódik, hogy ezek a tényezők felhalmozódnak, a hatásuk összeadódik, és az életmódunk közben a szervezet helyreállító működését nem támogatja.

Ha tartós változást szeretnénk, az első lépés, hogy felderítsük a tüneteink mögött lévő valódi okokat, és ezeket megcélozva támogassuk a szervezetünk öngyógyító képességét, hogy újra egyensúlyba kerüljünk.


Az életmódunk változtatását kezdhetjük az étrendünk átalakításával. Az első feladat, hogy minden fontos tápanyagot biztosítsunk a testünket alkotó sejtek, szövetek felépítéséhez, és megfelelő üzemanyagot a jó működéshez. Ezért tegyünk a tányérunkra tápanyagokban gazdag ételeket, például:

· Szezonális zöldségeket és gyümölcsöket

· Gluténmentes gabonákat

· Húsokat, halakat, tengeri herkentyűket, tojást

· Egészséges zsírokat és olajokat


Ezzel egy időben az étrendünkből száműzzük a gyulladáskeltő ételeket, az antitápanyagokat és az allergéneket, figyelembe véve az egyéni érzékenységeket, kihívásokat:

· A gluténtartalmú alapanyagokat, a tejtermékeket, a hüvelyeseket és a cukrot

· Mindenféle lisztet

· A hidrogénezett olajokat

· Az adalékokat, tartósítószereket, ízfokozókat


Jó kezdőlépésnek tartom, ha először alaposan szemügyre veszitek a kamra és a konyhaszekrények tartalmát. Érdemes minden gyulladáskeltő élelmiszert eltávolítani, akkor később könnyebb lesz, mert biztosak lehettek benne, hogy amit a konyhában, kamrában találtok, abból mindent felhasználhattok a főzéshez.




15 megtekintés0 hozzászólás