• Szabó Monika

Fermentált zöldségek

Frissítve: máj 7

Lilakáposztából és karfiolból készítettem fermentált zöldségeket.

A káposztát lereszeltem, a karfiolt aprítóba tettem. Egy kis sárgarépát reszeltem mindkettőbe. Ezután tisztára mosott befőttes üvegeket félig töltöttem a zöldségekkel, majd feloldottam 1 púpos evőkanál sót 1 liter vízben. A sós vízzel háromnegyedig töltöttem az üvegeket.

A tetőket csak ráhelyeztem (nem csavartam rá) az üvegekre, mert a fermentálódás alatt átmenetileg megnő a térfogatuk, és kifolyhatnak. Ezért tálcát is tettem alá, és ezért nem töltöttem tele az üvegeket. A laktofermentációhoz a legjobb a 18-23 C fokos hőmérséklet.

Pár nap múlva megzavarosodott a folyadék, a zöldségek a folyadék tetejére vándoroltak. Amikor feltisztult - el is készült (ez kb. 5 nap szokott lenni). Ilyenkor már fogyasztható, de még jobb, ha tovább marad a szobahőmérsékleten. Az én zöldségeim összesen 15 napot töltöttek a konyhában, de maradhattak volna akár 2 hónapot is. Amikor elkészült, rácsavartam a tetőket az üvegekre, és betettem a hűtőbe.

A fermentált zöldség nagyon jót tesz az emésztésnek, rendszeres fogyasztása segít helyreállítani a bélflórát, és nagyon finom! Először érdemes kis adagokat fogyasztani belőle (1-1 kávéskanál étkezésenként) és lassan hozzászoktatni a gyomor-bélrendszert. Ha már hozzászoktatok, az ajánlott mennyiség 3-4 dkg/étkezés (összesen kb. 10 dkg/nap).

.

0 megtekintés

Bejelentkezés:

+36 30 9483236

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

Általános szerződési feltételek     Adatvédelmi irányelvek

© 2019 Szabó Monika. Minden jog fenntartva. Made by CsB